دوشنبه 6 ژانویه 2025 در 15:56 1456 بار مشاهده شده
دکتر مهدی اکبری تهیه کننده و کارگردان سینما ایران در روز دوشنبه ۱۴۰۳/۱۰/۱۷ از شبکه خبر اعلام نمود
تولید فیلم و سینما فاخر نیاز به زیر ساخت دارد. اکبری که به تازگی مسئولیت بخش استانهای کشور
در جشنواره بین المللی فیلم را برعهده دارد با زیر ساخت مناسب به دنبال کشف استعداد استان ها
در حوزه سینما و همچنین برگزاری کارگاه های تخصصی در استان و با هم افزایی بخش فرهنگ و هنر استان
به سمت تولیدات فاخر توسط جوانان هر استان می باشیم.
امروزه سینمای حرفه ایی و کلاسیک به نوعی مخاطبان خود را از دست داده است که بخش از این اتفاق
نبود آثار خوب و عدم حمایت دستگاه مرتبط می باشد.
امروز ، سینمای گیشه ایی غیر کلاسیک و حتی غیر هنری در کشور حاکم است. باید با عدم تمرکز گرایی در پایتخت
از ظرفیت هنرمندان استان ها که بسیار خلاق و هنرمند هستند در تولیدات فاخر استفاده نمود.
جای تاسف دارد که سازمان سینمایی بعنوان متولی در سال های اخیر هرگز توجه ویژه ایی به این موضوع نداشته اند.
جشنواره می بایست تاثیر گذار باشند نه اینکه رفع مسئولیت و صرفا برای گزارش دهی باشد. بهترین بهره از جشنواره ها ،
جذب مخاطب و کشف استعدادها و مهمتر حمایت از جوانان با استعداد و هنرمند استان ها می باشد.
سالانه جشنواره های متعددی برگزار می گردد و بابت آن هزینه های زیادی می شود ، ولی متاسفانه هرگز از فیلم سازان استانی
حمایت کامل و لازمی بعمل نیامده است.